گچبری سقف پذیرایی
نوشته شده توسط : atiyhe

گچبری سقف پذیرایی مستطیل

در گچ بری سقف پذیرایی از انواع شکل‌ها و طرح‌ها استفاده می‌شود. اتاق و سالن پذیرایی یکی از پر کاربردترین بخش‌های منازل به شمار می‌آید. به همین دلیل است که توجه به دکوراسیون آن دقت ویژه‌ای را می‌طلبد. در دکوراسیون سالن پذیرایی از انواع سبک‌ها بهره می‌برند. یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین سبک‌های دکوراسیون سقف پذیرایی، سبک دکوراسیون مدرن است. از این سبک دکوراسیون می‌توان برای بخش‌های مختلف از جمله گچبری سقف پذیرایی نیز استفاده کرد.
در این میان گچبری سقف پذیرایی مستطیل یکی از محبوب‌ترین و مناسب‌ترین نوع گچبری برای سقف سالن‌های پذیرایی است که با سبک دکوراسیون ساده و مدرن چیدمان می‌شوند. گچبری مدرن سقف پذیرایی را می‌توان به کمک اشکال و المان‌هایی نظیر اشکال چهار ضلعی و مستطیل به خوبی پوشش داد. گچ بری سقف پذیرایی مستطیل می‌تواند یک فضای کوچک را به خوبی وسعت داده و بزرگ‌تر و دلبازتر از آنچه هست نشان دهد. علاوه بر این اجرای نور مخفی در گچبری سقف پذیرایی مستطیل بسیار آسان‌تر بوده و نتیجه حاصل از آن به غایت چشم نوازتر است.

گچبری سقف پذیرایی مربع

برخی از سالن‌های پذیرایی دارای ابعاد مربعی شکل هستند. این مدل از سالن‌های پذیرایی دارای ابعاد هم اندازه بوده و چیدمان وسایل موجود در آن بر اساس سبک مربع صورت می‌گیرد. در این فضاها می‌توان دکوراسیون را به راحتی تغییر داده و محل قرار گیری وسایل و مبلمان را هر چند وقت یکبار عوض کرد. برای اینکه گچبری سقف پذیرایی در چنین شرایطی محدودیتی برای تغییر دکوراسیون ایجاد نکند، از گچبری سقف پذیرایی مربع برای کامل کردن فضا استفاده می‌کنند.

گچبری سقف پذیرایی لوزی

گاهی برای گچبری اطراف لوسترها یا گوشه‌های مختلف سقف سالن پذیرایی از گچبری سقف پذیرایی لوزی استفاده می‌شود. در این شکل از گچبری، از طرح لوزی گاهی برای شکستن سادگی و یکنواحتی سقف سالن پذیرایی به راحتی می‌توان استفاده کرد. استفاده از طرح لوزی در گچ بری سقف، می‌تواند نقطه کانونی ایجاد کرده و تمرکز را بر یک نقطه خاص که در مرکز لوزی قرار دارد، به وجود بیاورد.

گچبری سقف پذیرایی دایره

استفاده از شکل هندسی دایره از دیرباز در طراحی‌ها و معماری‌های مختلف دیده شده است. امروزه نیز از شکل دایره و گردی در معماری داخلی و خارجی ساختمان‌ها به وفور استفاده می‌شود. حالت خاص دایره که بدون ضلع و زاویه می‌باشد می‌تواند برای گچبری سقف پذیرایی بهترین انتخاب باشد. از آن می‌توان برای تنظیم ابعاد یک فضا و همچنین پیاده سازی یک گچبری زیبا در اطراف لوسترها و لامپ‌ها استفاده کرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: